Bağırsak Florası Nasıl Düzelir

yorumsuz
1.089 okunma

Bağırsak florasını düzene koymak amaçlı, sıhhatli beslenmek gerekmektedir. Pekçok hastalığın sebebi denilen flora, düzensiz ve eksik beslenildiği zamanlar bozuluyor. Bu yazımızda bilhassa beslenme ile ilgili fikirler bulunuyor. Bu fikirler ile bağırsak florasını düzene koyabilirsiniz. Böylelikle bağışıklık sisteminiz güçlenerek, hastalanma oranınız azalacaktır.

Bağırsak Florası Bozukluğu Tedavisi

Tedavinin yolu beslenmekten geçiyor. Bunun için dengeli ve itinalı bir biçimde beslenmelisiniz. Burada vereceğim ipuçları gündelik hayatınıza yerleştirirseniz, kısa bir zaman içerisinde bağırsak florasını düzelir.

Bağırsak Florasına İyi Gelen Yiyecekler

Özellikle karbonhidrat tüketiminde temkinli olmalısınız. Glisemik indeksi yüksek her birşey bağırsak florasına zarar verir. Kaliteli karbonhidratlar tüketmelisiniz. Düşük glisemik indeksi düşük karbonhidratlar şunlardır; bulgur, esmer pirinç, kinoa, yulaf. Bunların dışında sebze ve meyveler ile lif oranınızı yükseltin. Lif oranı hem de kabızlığı da engeller.

Bağırsak Florasına İyi Gelen Probiyotik Besinler Nelerdir
Bağışıklık sistemini güçlendirmek amaçlı, probiyotik besinlere gereksinim duyarız. Bu besinler, mayalanmış her şeyde yer alır. Bilhassa kefir, turşu, şalgam suyu, yoğurt en bilinen doğal probiyotik yiyeceklerdir. Bu besinler bağırsak florası amaçlı çok yararlıdır.

Probiyotik besinleri her gün tüketin. Yanı sıra, sebze yiyerek fermantasyonun alt yapısını oluşturun. Fermantasyon dediğimiz durum, iyi bakteriler amaçlı ham maddedir. Bu da sebzelerdeki lif ile mümkün. Her gün itinalı olarak sebze tüketmeye çalışın.

Et Bağırsak Florasına Zarar Verir Mi?

Dikkatli olursanız et zarar vermez. Başka bir deyişle, et yemeği yerken yanına sebze yemeği de eklerseniz bağırsak florasına yarar sağlarsınız. Bununla birlikte yediğiniz et kapalı alanda beslenmiş bir hayvana aitse, bu bağırsak florasına zarar verir. Gezinen, ot ile beslenen organik hayvanların etlerini tüketmelisiniz.

Bağırsak Florasında Şekerin Zararları

Şekerle beslenen bakteriler flora için zararlıdır. Bu bakteriler siz şeker tüketmedikçe azalır. İlerleyen vakitlerde şeker isteğiniz iyice biter. İlk başlarda belli bir süre zor olsa dahi, detoks diyetleriyle şekeri unutabilirsiniz.

Sosyal Medyada Paylaş Facebook Twitter Google+

Etiketler: , ,
Eklenme Tarihi: 18 Temmuz 2017

Konu hakkında yorumunuzu yazın